Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
2006.04.01. 09:25
Most higgyem el, hogy az eddig pocsék megbízhatóságú autókat készítő Alfából hirtelen a megbízhatóság szobra kerekedett? Pedig a hazai párti német sajtó lesütött szemmel, de kénytelen csupa jót írni az új 159-esről.
Nagyon szigorú, 210-et megy, 7,9-et fogyaszt Csőműszerek Kéne fogantyú a csomagtartóra |
|
Kígyót-békát kiabáltak a 156-osra. Még jó, hogy nem öntötték szájon híg salétromsavval. A német - és a németet követő magyar - sajtó nem győzte pocskondiázni az autót. Mondván szűk, megbízhatatlan, sokat fogyasztó, vacakul összerakott autó. Némely ponton mi is egyetértettünk előbbi megállapításokkal, főként, ami az összeszerelés minőségét és az autó szűk utasterét illeti. Azt viszont kár lenne tagadni, hogy az elmúlt években folyamatosan, érezhetően javultak az Alfák.
Aztán jött a hideg zuhany: az Alfa megbolondult. A szívbemarkoló hangállat 3,2 literes motort elküldi a francba, és a GM hasonló méretű V6-osát teszi helyébe. Ezzel párhuzamosan agresszív minőségpolitikába kezdenek, olasz fejjel elindulnak a német precizitás irányába. Az alfásokat már-már kerülgette a sikító frász. Joggal tartottak attól, hogy egy újabb balul sikerült Fiat Stilo reinkarnáció jön létre, ezúttal az Alfánál. Golfot utánzó olasz autó, ocsmány formában, de jól felszerelve és drágán - amibe a Fiat majdnem belehalt.
De nem úgy lett. Gyönyörű autó kapta a legendás nevet - 1951-ben Tipo 159 névvel illették az Alfa nyitott versenyautóját, amit egy bivalyerős, 1,5 literes kompresszoros benzinmotor hajtott.
Karakteres a forma, amiben egyszerre látom az elődöt és a jövőt. Giugiaro közreműködésével, de az Alfa házi csapata rajzolta az autót. Az látszik rajta keményen, hogy "Gyuri bácsi" időnként keményen beleszólt a dolgokba, nem hagyta, hogy egy nyamvadt híg autó szülessen a neve alatt.
Nevetnem kell, amikor Clio RS-re és az Opel Astra OPC-re írják, hogy agresszív fellépésű. Ők vajon látták már szemből az Alfa 159-est? Tessék csak megnézni! Ez az arc, amit minden reggel szeretnék látni a tükörben. Mint James Bond, kemény fellépésű, bomlanak utána a nők. Azzal a különbséggel, hogy a 159-es után a férfiak is bomlanak.
Bedobta a nagy trükköt 156-osnál Walter de' Silva, a hátsó ajtók kilincseit elrejtette a karosszériában. Aztán Szilvia gyaur módon átment a Seathoz, majd jól elsütötte ott is ezt az ötletet. A 159-esnek nincs is szüksége erre a varázslatra. Mivel ez az autó hosszabb is az elődnél - bő 20 centivel - nem is állna jól neki a kilincs nélküli kupésítás.
Hátulról hiányolom belőle az újító szellemet. De amit még ennél is jobban hiányolok, az egy normális kapaszkodó, amit megragadva fel tudnám nyitni a csomagtérajtót. Apropó csomagtartó, literbőség ébredt ránk, 27 literrel többe, pontosan 405 literbe tölthetjük a teljes menetfelszerelést. Ez igazából dicséretnek tűnik, pedig nem az. A 159-es a csomagterével még így is a mezőny végén kullog.
|
|